Son zamanlarda, gerek sevgili İbrahim’in büyük katkısı ile gelen Pam Röportajı olsun, gerekse Derya’nın çok iyi sonuçları ve kendi deyimiyle propagandası olsun, P90X’e kadınların (bence geç bile kalmış) ilgisi çok arttı. Ama bize yine de özelden gelen sorular bir konuda çok yoÄŸunlaşıyor ve bugün buna çok net bir cevap vereceÄŸiz…
Son zamanlarda bayanların çok artan ilgisi ile birlikte gelen soru ÅŸu ki; “siteyi inceledik ve P90X’in inanılmaz iyi sonuçları olduÄŸunu gördük. Ama biz bu kadar kas istemiyoruz” (sonra kocam beni boÅŸar… tamam burayı ben ekledim :-)
Bayanlar… Bir fotoÄŸraf bin sözcüğe bedeldir ilkesi ile en aÅŸağıda paylaÅŸtığımız fotoÄŸrafı göreceksiniz. Soldaki fotoÄŸraf “Kadınlar ağırlık egzersizi yaptıklarında ne olacağını zannederler”i, saÄŸdaki ise “aslında ne olacağını” resmediyor. Ve cevap açık. P90X ya da aslında baÅŸka bir Ev Fitness Programı, sizi soldaki resimdeki gibi yapmaz! Onun yerine, formda bir fiziÄŸe kavuÅŸturur, selülitlerinizden kurtarır ve sımsıkı sıklaÅŸtırır.
Ve P90X demek, ağırlık antremanı demek deÄŸildir. İçinde Yoga, Esneme, Zıplama, Savunma Sanatı ve de beraberinde ağırlık çalışması gibi çok çeÅŸitli egzersiz yaklaşımlarını barındıran, çok iyi dizayn edilmiÅŸ bir programdır P90X. Kadınlar için “aman dambıl kullanmayayım, kaslanmak istemiyorum” çok yanlış bir konsepttir. Kas dediÄŸimiz ÅŸey, zaten hepimizde mevcut olan ve iskeletimizi saran, bize hayat veren bir unsurdur. P90X gibi, çok iyi dizayn edilmiÅŸ bir programı doÄŸru takip ettiÄŸinizde varacağınız sonuç, fit bir vücut, sarkmayan kollar, sarkmayan göğüsler, selülitsiz bacaklar ve evet, beraberinde sımsıkı kaslar olacaktır.



Hocam merhaba dogru yere yorum atmıyorum galiba ama maalesef bulamadım nereye yorum atabilecegimi.Ben p90x e başlayacagım Allah nasip ederse( yarın).Ancak barfiks çubuğum yok maalesef.Dumbell setim şuan elime geçti.Boyum 1.77 kilo 63 yaş 17 yağ oranım %11.Şimdi sorum şu:
Barfiks aleti yerine alternatif bir alet varmı? Ya da barfiks kısımlarını programda es geçersek p90x bittiginde vücudumuzda ne gibi eksiklikler olabilir? Şimdiden teşekkür ederim :)
Merhabalar,
Bu durumda, barfiks hareketlerini es geçmenizi değil, P90X barı edinmenizi, o da yoksa alternatif olarak Direnç Lastiği kullanmanızı öneririm.
Peki hocam direnç lastiklerinin ağır orta diye sıralandırmaları var hangisini tercih etmeliyim ? Bir de son soru olarak barfiks yerine direnç lastiÄŸini kullanırsam barfikse göre program bittiÄŸinde eksikliÄŸim olur mu?Saygılar :)…
Direnç Lastikleri genel olarak makul fiyatlardadır, dolayısıyla birden farklı sertliklerde almanız daha uygun olacaktır.
Evet, Direnç Lastikleri Barfiks Barı’na alternatiftir ancak Barfiks hareketinin saÄŸladığı direnç daha yüksek olacaktır. Direnç Lastikleri alternatif olarak kullanılabilir ama maksimum sonuçlar için yine Barfiks Barı kullanmanız önerilir.
Çok sağolun hocam size sık boğaz ettim ancak bir soru daha aklıma geldi.Sonuç olarak profesyonel vücut geliştirmeciler gibi dayanıklı değiliz ve ben toplamda yaklaşık 7-8 barfiks çekebiliyorum ancak programda 1:30 dk barfiks süresi buda yaklasık 15-20 barfikse denk geliyor bunların hepsine yapamasssak bir sıkıntı olur mu ?
Soldaki bayan olmak zaten zor ama sagda ki olmakta zor. 1 tur insanity bitirdim, yarın p90x başlayacagım aynı zamanda paleo besleniyorum yani aslında işlenmiş gıda kullanmıyorum diyelim ( cok spor yaptıgım gunler yulaf dısında). yediğim onca hindistancevizi, badem ezmesi gibi yagdanmı yoksa tam ulasamamam birşeyde yanlıs yapıyorum mu bilemedim ama hala karın kası görünürde yok maalesef. ( cok hafif çizgi dısında)
hocam 10. gündeym fakat 9. günkü antremanı yapmadm sizce 9. günümü yapaym yoksa devammı edeyim bilemedm
Merhaba Hamdi,
İkisi de yapılabilir. Atladığın sadece 1 gün olduğunda, kaldığın yerden devam edip, 7. off gününde kaçırdığını yapmak, seni takviminin gerisine düşürmeyecektir. Diğer yöntemde de P90X Mezuniyet günün sadece 1 gün ertelenmiş olur.
Sadece, gün atlamaları önemli bir durum olmadıkça alışkanlık haline getirmemek, seni istediğin sonuçlardan uzaklaştırmayacaktır.
Hocam size nasıl ulaşabilirim
Siz sorun aykut hoca cevaplasin veya iletisim bolumune girerseniz ordan ulasabilirsiniz Aykut hocaya iyi gunler