Ürün İnceleme – Apitera ZEN

Türkiye’nin 1 numaralı Ev Fitness sitesinde, yeni bir “ürün inceleme” yazısı ile karşınızdayız! Öncesinde, her zamanki gibi hatırlatmakta fayda var ki, hiçbir ürün inceleme yazımız “reklam” deÄŸildir, sizler için dener yorumlarız, gerekirse vezir ederiz, gerekirse rezil! O zaman daha fazla sözü uzatmadan incelememize geçelim.

Televizyonda reklamlarını görmüş olabilirsiniz. “Bal tutan parmağını yalar!” atasözünden esinlenerek oluÅŸturulduÄŸunu düşündüğümüz tanınmış bir bal markasının ürünü Apitera ZEN. Biz P90X’çiler Yoga yapan insanlar olduÄŸumuzdan, zaten “ZEN” kelimesi yeterince ilgimizi çeker :)

Ürünün reklamında bir hanımefendi, bağışıklık sistemini güçlendirmek adına önündeki havana bal, Propolis, zencefil, tarçın, karanfil, karabiber, limon ekler ve havanda döverek karışımı hazırlar. Ve der ki; “Ya da bunla uÄŸraÅŸmayın, biz sizin için karıştırdık, hazırladık!” İşte Apitera ZEN ürünün özü bu; bu yukarıda saydığımız 7 bileÅŸenin karışımından oluÅŸan balımsı, macunumusu bir ÅŸey. Macun demiÅŸken, zamanında hiç meÅŸhur Manisa Mesir Macunu’nun tadına baktıysanız (herhangi bir sebepten :), iÅŸte tadı aynı onu andıracaktır.

İçeriÄŸindeki baharatların ve de özellikle “Propolis”in bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi olduÄŸu biliniyor, zaten markanın iddiası ve satış stratejisi de bu yönde; günde bundan bir iki tane aÄŸzınıza sıkın, bağışıklık sisteminizi güçlendirin! Peki gelelim bizim izlenimlerimize göre artılarına, eksilerine…

Bizce Artıları:

– Önce firmanın iddiasından baÅŸlayalım; belki gerçek belki “plasebo etkisi” ama sizlere inceleme yazısı için ürünü aldığımda sanki hastalık baÅŸlangıcı gibi çok hafif bir kırgınlık vardı üzerimde ve boÄŸazımda, ve biraz da abartıp 2-3 tanesini üstüste tükettiÄŸimde, ertesi gün o kırgınlık gitmiÅŸti, hasta vs. olunmadı. Bunun sadece subjektif bir yorum olduÄŸunu belirtip, ÅŸimdi biraz daha objektif artılarına geçelim ürünün…

– Ürünün paketlemesi ÅŸaheser! Her biri 7 gramlık 7 küçük paketten oluÅŸuyor ve her biri kaşık vs. gerektirmeden, ortadaki katlı yerinden ikiye kırıldığında aÄŸzınıza sıkabileceÄŸiniz ya da peketinden emebileceÄŸiniz ÅŸekilde dizayn edilmiÅŸ.

– Yine paketlemeden bahsetmiÅŸken; ürünün “içindekiler” detayları açık ve net ÅŸekilde yazılmış, her bir 7 gramlık paket için “enerji ve besin öğeleri” tablosu da yer alıyor. “Arısütü içermediÄŸinden buzdolabında saklamak gerekli deÄŸildir” ibaresi düşülmüş. Ve onun dışında Propolis’in ne olduÄŸu bilgisi de yine paketin üzerine yazılmış (Propolis; fenolik maddeler, polen, vitaminler ve mineraller içeren, arının ürettiÄŸi, reçineli bir karışımdır.)

Bizce Eksileri:

– Hani giriÅŸ cümlesinde dedik ya; bu asla bir reklam yazısı deÄŸildir, gerekirse ürünü vezir de ederiz rezil de diye… İşte bu ürünün “rezil” bir fiyatı var, bizce fahiÅŸ derecede pahalı. 7 gramlık 7 küçük poÅŸetten oluÅŸan ürün, marketlerde ve eczanelerde 8.99 TL‘ye satılıyor. Bu da kaba bir hesapla kilosunu 183 lira yapar! En azından 7’li paket 6.99 yapılıp, tanesi 1 TL psikolojik sınırının altında tutulabilirdi, bizce bu bir satış stratejisi hatası olmuÅŸ (ürünün maliyetinin gerçekten o kadar yüksek olmadığını tahmin ederek).

Sonuç:

Genel olarak “pakete girmiÅŸ ürünlerden uzak durun” dediÄŸimizi biliyorsunuz. Ama “içindekiler”de gördüğümüz ve inandığımız kadarıyla, burada E330’lar vs. yok, belirtildiÄŸi üzere içinde sadece bal, limon konsantresi, zencefil, Propolis, bildiÄŸiniz tarçın, karabiber, karanfil var. EÄŸer… bu bileÅŸenleri aktardan alıp kendiniz hazırlayabiliyorsanız, ne mutlu hiç durmayın. Eminiz ki gerçekten böyle bir karışımın bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye pozitif etkisi olacaktır. Egzersizlerinizden önce alındığında, kendi çapında bir “pre-workout” etkisi bile yaratabilir. Ama böyle bir imkanınız yoksa, ve de fahiÅŸ fiyatı sizi üzmüyorsa, o zaman alıp siz de deneyebilirsiniz.

Afiyet olsun…

apiterazenp90x

2 Yorum

  1. Programı Instagram’da takip ettiÄŸim bir hesaptan duydum. Kız resmen evrim geçirmiÅŸ, onun da motivasyonuyla bugün sipariÅŸimi verdim çok heyecanlıyım :) Hemen gelse de baÅŸlasam diye sabırsızlanıyorum. Bir de bir gün önce gördüğüm ÅŸimdi baÅŸlarsanız 14 Åžubat’ta bitirirsininiz yazısı da beni motive etti. Darısı başıma diyelim.

    Reply
  2. Güzel bir inceleme yazısı olmuş Aykut Hocam. Reklamını görmüştüm, alıp denemeyi düşünüyorum. Ama dediğiniz gibi en azından bari 6,99 olsaymış :(

    Reply

Yorum Paylaşınız