Öncelikle tüm P90X-Türkiye Ailesinin Ramazan Bayramı’nı kutlarız. Tekrar hepinize saÄŸlıklı, huzurlu, güzel bir bayram diliyoruz. Bu sayfalarda nice deÄŸiÅŸim hikayelerine tanık olduk, birbirimize destek olduk, beraber motive olduk… Nice saÄŸlıklı ve mutlu bayramlar geçirmek hepimizin ortak dileÄŸi. Mutlu ve saÄŸlıklı bayram geçirmenin yolu ise yine saÄŸlıklı beslenmekten geçiyor. Her zaman olduÄŸu gibi bayramlarda da yapabileceÄŸimiz en iyi ölçüde saÄŸlıklı beslenmeye devam etmek iÅŸin sırrı.
Bu bayramda Covid-19 Pandemisi sonrasında misafirliğe git-geller eskisi kadar çok olmayabilir ama yine de bu bayramda sağlıklı beslenmek için dikkat edebileceğiniz 9 madde:
1. SaÄŸlıklı beslenme konusunda öncü olun; saÄŸlıklı bayram sofralarında küçük kaçakları hafif atlatmak daha kolay. EÄŸer siz ev sahibi iseniz, misafirlerinizin ve kendi saÄŸlığınız için saÄŸlıklı ve hafif yemekler ve tatlılar hazırlayın. Kızarmış yaÄŸlı yiyeceklere, ağır hamur tatlılarına sofranızda yer vermeyin. 2-3 çeÅŸit sebze yemeÄŸi, tam tahıl ekmeÄŸi, yoÄŸurt – yoÄŸurtlu sebzeli salatalar, bol çiÄŸ sebzeler, bol ve çeÅŸitli mevsim meyveleri sofranızın demirbaÅŸları olsun. İçecek olarak da suyu ön plana çıkarın.
2. Çeşitli beslenin. Sofradaki her çeşit yiyecek grubundan tüketin, böylece dengeyi sağladığınız için kilo alma riskiniz azalmış olur.
3. Porsiyon haklarınızı kontrollü kullanın. Abartıdan kaçının, her ÅŸeyden yiyin ama porsiyon hakkınızı doÄŸru kontrol edin. Her zaman söylediÄŸimiz gibi; vücudunuzu deforme eden “ne yediÄŸinizden” çok, “ne kadar” yediÄŸinizdir. Bayram günleri ikramsız ve tatlısız olmaz. Bayramdaki ikramlarda mızıkçı olmamak ve sevdiÄŸiniz tatlardan uzak durmamak istiyorsanız, ısrarları geri çevirmeyin. Günlük beslenme hakkınızı takip ederek ve tüketim miktarlarına özen göstererek bayram tatlarından tadabilirsiniz. Sonuç olarak bu “Bayram!”
4. Şeker, çikolata ve tatlı tüketimi olabilecek en alt düzeyde olsun. Şeker, besin kalitesi yok denecek kadar az olan boş enerji kaynağıdır. Bu nedenle basit şeker beslenmemizde ne kadar az yer alırsa, beslenme programlarımız o kadar sağlıklı olur. Bayramda şeker tüketimine sınır koymak için, ikram edilen şekerleri ve çikolataları atlayın, hakkınızı tatlı için saklayın. Sütlü tatlı veya meyveli tatlı var ise tercihinizi o yönde kullanın. Ağır hamur tatlıları yemek isterseniz küçük bir parçayı aşmamaya çalışın.
5. İçeceklere dikkat. Gün içinde su gibi içip ekstra enerji ve ekstra kilo almamak için şekerli ve gazlı içeceklerden uzak durun. Bitki çayları, açık çay, ayran ve taze sıkılmış meyve suları da daha sağlıklı alternatifler olacaktır. Bayram süresince de su içmeyi ihmal etmeyin ve günde 8-15 su bardağı su tüketmeye devam edin.
6. Kuruyemişler sağlıklı yiyeceklerdir ancak tabağın dibini görmeyin. Zengin omega-3, posa, magnezyum, çinko ve E vitamini içerikleri ile oldukça sağlıklı olan yağlı kuruyemişler, geleneksel bayram ikramlarının bir parçasıdır. Fakat her besin gibi kuruyemişler de abartılırsa zarar verir. Çünkü kuruyemişler küçük kalori bombalarıdır. Bu nedenle fındık, fıstık, badem ve cevizi küçük bir avuçtan fazla tüketmeyin.
7. Hafif olan yiyecekleri tercih edin, ağır olanlardan uzak durun. Sindirim sisteminizi yormamak ve kilo almadan bayramı noktalamak için kızartma ve kavurma yöntemi ile pişmiş olan yemekleri bırakın veya minimum miktarda alın. Izgara, buğulama, fırında ve haşlama gibi sağlıklı yöntemler ile pişmiş olan yiyeceklere yönelin.
8. Bu günün işini yarına bırakmayın. Sağlıklı beslenmek ve hareketli yaşamak bu gün de yarın da olabilecek en doğru yaşam şekli. Bu gün çok abartılı yemek yiyip, sağlıklı beslenme ve egzersizi artık klasikleşen Pazartesi sabahlarına bırakmayın.
9. Hareket berekettir, Bayramınız bereketli olsun… Her zaman her yerde olabilecek maksimum düzeyde enerjiyi harcayın. Ne kadar hareketli olursanız vücudunuz o kadar çok enerji harcar.
Tekrar tüm P90X-Türkiye Ailesinin Bayramını kutlarız… Nice saÄŸlıklı bayramlara…


Aykut hoca noldu bu siteye, yazin en guzel zamanlari…..Motivasyon tavan yapmasi lazim kanimca, ardarda resimler ve baÅŸarı Öyküleri gelmesi lazim.Hocam yeni bir blog yazarmisiniz, , lütfen………Adida, sizin için P90x nedir olsun.Bakalim sadik P90x severler nerdeler…….?
Ne diyeyim, çok haklısınız… Bayram rehaveti diyelim… Åžu an bir yazı yazmak için oturmuÅŸtum zaten klavyenin başına; devamı gelir…
ab ripper x i diğer günlere yaysak acaba sıkıntı olur mu daha iyi sonuç elde etmek için ?
Merhaba,
Çok tavsiye etmem. Karın kasları da kastır ve dinlendirmek yerinde olacaktır. O yüzden programa sadık kalmak en iyisi…
Hocam birsürü tatlı ikram ettiler öyle tatlı öyle yağlıydıki ama aklıma Tony Amca geldi yeme diye tam karşımdaydı.Kendimi zor tuttum valla :-)
Selam Aykut hocam P90X bu kış çıkcak diyorlar beachbody’nin kendi sayfasıda yayınlamış hatta :) Haberiniz ve bilgileriniz varsa paylaÅŸabilir misiniz Aykut hocam?
İyi Bayramlar
Metehan
Selam Metehan,
P90X yazmışsın ama sanırım kasdettiğin P90X3. Evet doğru, bu kış çıkacak ama senin bu kadar programdan programa atlamanı yanlış buluyorum. En doğrusu önce birinde karar kılıp, sonunu getirmendir.
Ve örneÄŸin P90X2’nin P90X’ten, ya da P90X3’ün de P90X2’den daha iyi olacağı algısı yanlış. Bunlar araba modelleri deÄŸil. Åžu an için en etkili ve en iyi sonuç veren program hala orjinal P90X’tir.
Tüm p90x ailsenin bayramı mubarek olsun
dun maca gitmeden once yemek yedim israrlar uzerine sobiyet yedim 1 tmm oo sicakmis 2 34567 ve finish:)) macda resmen yedigim tatliyi hissetttim neyseki p90x ile. Kas kutlem ile kondisyonumla kapatabildim ama geceye kadar sancilar ates yukselmesi
Aman Dikkat 2500 kaloriymiş 2 dilim baklava vışş aneyyy :) :)
Annem baklava ister misin diye soruyordu tam da güzel zamanlama Aykut Hocam! Gidip tepsinin yarısını mideme indirebilirim :)
Tabi ki şaka :) Muz iyi gidiyor ara öğün olarak :)